De corridor van Dekkerswald

Dekkerswald is een plek midden in het Groesbeekse bos waar decennia lang verpleeghuizen en medische instituten gevestigd zijn. We waren hier nog niet geweest met de landschapsgroep, dus het was voor ons een experiment om op dit terrein de energieën te kunnen voelen.

Bij de Kapel en Brasserie de Serre ligt een graslabyrint op een voormalige parkeerplaats. In het midden staat een merkwaardig staketsel, dat inbreuk doet op de zachte energie van het terrein. De stakige vormen zijn niet in harmonie met de evenwichtige vormen van het labyrint. Ik kon zelf geen verbinding leggen met de plek, alsof er een blokkade was. Ik was graag de kapel in gegaan om daar de energie te voelen, maar dat kon vandaag niet.

We liepen daarna naar een open plek in het bos achter Dekkerswald, waar nog steeds de vredige energie van het terrein te voelen was. Een aantal mensen ervoer deze energie als een verbinding met het Kosmische Hartcentrum, waar de beroemde geomant Marko Pocagnik enige jaren geleden over sprak. (link) Ik voelde met name een energiestroom die van zuid naar noord vloeide en weer terug. Andere deelnemers ervoeren het als een lemniscaat. De stroom loopt aan de achterkant van Dekkerswald helemaal door en ik had de neiging om helemaal terug naar Nijmegen te lopen om te voelen waar die stroom zou eindigen, maar dat deed ik niet omdat ik ook bij de groep wilde blijven. Ik ga nog een keer terug om te voelen waar de stroom uitkomt. Mij viel op dat de begroeiing in het bos van Dekkerswald sterk leek op die van Findhorn met veel dennen. Toch voelde het niet alsof deze plek verbonden was met Findhorn. Findhorn is een plek waar energieën samenkomen in een soort delta of komvorm.  De energie van Dekkerswald voelt als die van een corridor. Dat werd ook door andere deelnemers bevestigd, die het gevoel hadden dat het een plek is voor heling, maar ook voor transitie. Men blijft hier niet en daarom wonen er ook met name mensen, die veel zorg nodig hebben en in hun laatste levensfase verkeren. Verschillende deelnemers ervoeren hier ook de energie van de Zwarte Godin van transformatie.

Geef een reactie

